Enoki bekonā

Mini-mini mīkliņu... Kas tas ir?

0193


Pirmo reizi, kad ieraudzīju šo brīnumu veikalā, nobijos un nenopirku. Man likās, ka tādas dīvainas sēnes nevar būt ēdamas.
Atnākot mājās un pavandoties Googlē un vecos žurnālos es atradu arī recepti.
Šīs sēnes saucās ENOKI (vēl viņas sauc par enikotake, "zelta adatas", " ziemas sēnes", "samta kājiņas"), audzē Japānā. Sēnes, kas audzētas telpās, ir baltas un ar garām kājiņām. Ja enoki ir brūnas un ar īsām kājiņām, tad tās tika audzētas apstākļos, maksimāli pietuvinātos savvaļas. Brūnās sēnes ir ar spēcīgāku garšu un dārgāk maksā. Enoki var nopirkt arī konservētā veidā.

Protams, ka sēnes nopirku - man kļuva interesanti, kā viņas garšo.

Enoki bekona šķēlītēs

Recepte:

150g enoki (Enoki nav nopērkami uz svaru Latvijā, tāpēc man vajadzēja puspaciņu 4 porcijām)
6 bekona šķēlītes
1 avokado
2 ēd.k citronu sulas
150g spinātu
1 ēd.k. olīveļļas
4 maizes šķēles

0192



Enoki sadalīt 4 vienādās daļās un nogriezt saknes. Katru buntīti aptīt ar bekona šķēlīti( bekona šķēlīti tīt maksimāli divās kārtās - ja sanāk vairāk, tad lieko labāk nogriezt). Atlikušo bekonu smalki sagriezt un pannā apcept. Spinātus nomazgāt, nogriezt kātus un pievienot jau apceptam bekonam. Pievienot sāli un visu kopā pakarsēt 2-3 min. (Man nebija spinātu un bekonu es apcepu tāpat). Citā pannā uzkarsēt olīveļļu un ātri apcept sēnes bekonā uz diezgan lielas liesmas. Avokado notīrīt, sagriezt un apslacināt ar citrona sulu.
Uz apgrauzdētām maizes šķēlēm liek avokado, spinātu-bekona sacepumu un pa virsu izlikt sēnes bekona šķēlītēs. Pasniegt, kamēr karsts.

0191


0190

Nav komentāru: