`Brokastis un pasta no avokado

0130

0129

0127

Pasta no avokado:
avokado sagriež uz pusēm, izņem kauliņu un ar karoti izgreb mīkstumu. Ar dakšiņu avokado saspaida, pieliek sāli un izspiež pāris ķiploka daiviņas. Ja jāskrien cilvēkos un ķiploku ēst nedrīkst, to var aizvietot ar zaļumiem.
Esmu dzirdējusi, ka specifisko smaržu satur tieši ķiploka asniņš un ja viņu izņemt, tad arī smaržas nebūs.Izmēģināju - nu gluži tā nav. Tomēr kaut-kas paliek, tiesa gan ne tik stipri. Pavisam mazdrusciņ, bet tomēr ir!
Šo pastu sviesta vietā smērē uz maizītēm.
Avokado ir jāņem mīksts. Mums veikalos visbiežāk pārdodas diezgan pacieti. Esmu dzirdējusi, ka tumšāks avokado ir gatavāks. Tā nav! Ir dažādas avokado šķirnes. Mūsu veikalos esmu redzējusi pamatā divas šķirnes - gaišāk zaļu ar gludu ādiņu un tumši-zaļus vai gandrīz melnus ar grubuļainu ādiņu. Gludākiem un gaišākiem avokado ļoti bieži iekšā ir pacietas šķiedras - viss auglis it-kā ir mīksts, bet šķiedras kā diegi iekšā, tāpēc bieži vien kādu daļu jāmet miskastē dēļ šīm šķiedrām. Tiesa gan parasti tāds auglis ir jau uz izmešanas robežas. Man vislabāk patīk otra šķirne - grubuļaina ar tumši-zaļu ādiņu. Es parasti pērku un uz kādu nedēļu-pusotras nolieku kamēr ir mīksts. Tādu arī salātos var likt un pastu taisīt.

Nav komentāru: