Liellopa steiks ar bazilika sviestu

spice


Pēdējā laikā esmu piefiksējusi, ka nevaru vienaldzīgi paiet garām skaistiem zaļumiem vai burvīgam steika gabalam. Un visus produktus vērtēju no fotogēniskās puses - cik labi tie izskatīsies bildēs. Un lai cik tas nebūtu dīvaini, tieši šie fotogēniskie produkti ir veselīgākie ))) Uz palodzes man puķupodu vietā stāv baziliks, estragons, koriandrs un timiāns! Un, ak mans Dievs, kā tie smaržo! )))) Par šo prieku man jāsaka liels paldies Mārtiņam no z/s "Vecapēni" Vispār šāda veida zaļumi ir ļoti forši - viņus tik vajag aplaistīt un kad vajag, tad noplūc svaigus zaļumus )))
Šodien es baziliku izmantoju sviestam, ko pasniegt klāt sulīgam steika gabalam.

steak

Steiks ar bazilika sviestu

800g Liellopa gaļa steikam

Marinādei:
3 ēd.k. olīveļļas
1/2 apelsīna rīvēta miziņa un sula
3 ķiploka daiviņas
1 tējk. medus
1 tejk. sāls
1 tējk. sinepes ar graudiņiem
2 ēd.k. svaigi maltu piparu


Sviestam:
100g sviesta
3 ēd.k. bazilika no z/s "Vecapēni"
1 tējk. sāls
1/4 tējk. citrona sulas

Liellopa fileju attīrīt no plēvēm un sagriezt porcijas gabalos pa 200g katru. Man bija burvīgs liellopa gaļas gabals no veikala Gaļas Meistari A.Čaka ielā 82/84
Visas marinādes sastāvdaļas sajauc kopā un ierīvē gaļas gabalos. Ļauj ievilkties vismaz pāris stundas, bet labāk atstāt uz visu nakti.
Pannā uzkarsēt olīveļļu un apcept gaļu apmēram 3 min. no katras puses. Noņemt pannu no uguns un ļaut pastāvēt 5 min. Tad pannu atgriezt uz uguns un cept vēl 2 minūtes no katras puses. Gaļu pārlikt uz šķīvja, apsegt ar folliju un ļaut tai atpūsties 15-20 min. Pasniegt ar gabaliņu bazilika sviesta.

Sviestu sajauc kopā ar baziliku, sāli un citrona sulu. Sviestu izrullēt starp divām cepamā papīra loksnēm un ielikt saldētavā uz kādam 15 minūtēm. Izņemot no saldētavas sviestu sagriezt gabalos.
steak

2 komentāri:

Valters teica...

Teicamas ēdienu un produktu bildes. Stabils rokraksts, kā iepriekš!

FOTO ar pODZIŅU teica...

Paldies par jaukiem vārdiem! :)