Ишь ты, масленица!



Mēs arī šonedēļ cītīgi gaidījām, kad atnāks Maslenica!


Maslenica ir seni slāvu svētki, kas palika mantojumā no senču senčiem.
To svinēja jau tad, kad vēl nebija kristietības un apzīmēja ziemas svinīgu un jautru pavadīšanu, dabas atdzimšanu pēc ziemas un pavasara darbu sākumu. Tie ir savdabīgi pavasara sagaidīšanas svētki. Pēc kristietības pieņemšanas šie svētki palika un svin tos 7 nedēļas pirms Lieldienām. Faktiski nākamnedēļ sākās Lielais gavēnis un jau šonedēļ gaļu vairs neēd. Tas tā ir vēsturiski sanācis, jo lopam, ko nokauj pirms Ziemassvētkiem, pagāšnedēļ vajadzētu jau beigties. Šo laiku pēc Ziemassvētkiem un pirms Maslenicas sauc мясоед ( gaļēdis).
Katrai Maslenicas nedēļas dienai ir savas paražas un sava nozīme. Trešdien brauca pie sievasmātes uz bliņām; piektdiena bija znotu diena un mīklu un cepšanas procesu znotam bija jāuzņemas pašam, bet sestdien vedekla aicināja pie sevis ciemos vīra vecākus un klāja galdu un arī sestdien tika dedzināta lelle no salmiem, kas simbolizēja ziemu.

Maslenicas simbols ir krievu bliņas. Tās ēda ar dažādiem pildījumiem - ar sviestu, medu, kaviāru, krējumu, ievārījumu. Bliņas - ir lielas apaļas pankūkas, kas simbolizēja sauli.

Es šodien arī cepu pankūkas. Katrai saimniecei ir sava recepte - milti, olas, piens vai ūdens, sāls, cukurs tiek sajaukti kopā un tad lej uz pannas un cep no abām pusēm. Pildījums arī ir dažāds.
Man šodien bija ieplānoti divi veidi - ar lasi un aprikožu džemu.

Pildījumu ar lasi es noskatīju no Ievas Zvīdres, vienā no vecajiem Zariņa Mikšļiem.

Saldo krējumu saputo ar mārrutkiem. Pankūkā liek laša šķēlītes, pārlej ar šo mērci un satin. Es ļoti sen nebiju taisījusi tādas pankūkas. Saputoju saldo krējumu ar mārrutkiem... un atkal vilšanās! Mērce garšoja vienkārši pretīgi! Es nedomāju, ka mārrutki te ir bijuši pie vainas... drīzāk jau saldais krējums! Tomēr saldais krējums ir mērcei pamatā un mārrutki tikai mazliet garšai....

Es nesaprotu! Produkti tiešām ir mainījušies? Nopirku te nesen sviestu. Saldkrējuma. Neņēmu to lētāko. Nu kaut-kāds ārprāc! Izskatās drīzāk pēc margarīna, ne sviesta. Garša arī tāda pati - taukaina, pliekana...nu es pat neprotu izstāstīt! Rassolam vajadzēja majonēzi. Atceros, ka agrāk bija Franča majonēzes labākās! Nopirku! Nu nekāda! Es, goda vārds, nepirku salātu majonēzi, kas ir tā bezgaršīgā!Es nopirku Provansas majonēzi! Fui! Ne mārrutki, ne sinepes, nekas nelīdzēja! Es tā arī ne ar ko to garšu izlabot nevarēju!
Tā ir krīze, kas tā ietekmē ražotājus vai tomēr produkti ir mākslīgāki????

0149

0151



Svētdiena būs Piedošanas diena. Visi viens otram lūdz piedošanu un brauc uz kapiem.

1 komentārs:

Anonīms teica...

My cousin recommended this blog and she was totally right keep up the fantastic work!