Olenis

Es vienmēr esmu domājusi, ka kišs ir franču ēdiens. Izrādās, ka pie mums tas arī ir pazīstams, bet ar citu nosaukumu - Olenis. Saknes gan receptei, gan nosaukumam ir meklējamas Vācu kultūrā, kā jau daudzas ierastas lietas pie latviešiem.

ES taisīju divas variācijas - ar kartupeļiem un ar biezpienu.

P1019516
Miklai vajadzēs:
230g miltu;
125g auksta sviesta;
sāls;
1 ēd.k. sinepes

Miltus sakapāt kopā ar aukstu sviestu, pievienot sali, sinepes un izveidot bumbu, ko liek ledusskapī uz 30 min.


P1019448

Pa to laiku var uztaisīt pildījumu. Pildījums var būs jebkāds - dārzeni, gaļa, zivis.
Es ņēmu Ezerkauliņu kartupeļus  un Smiltenes Piena biezpienu. 


Mīklu izrullē un ieklāj formā, nogriež liekās malas. Pa virsu uzliek cepamo papīru un noslogo. Es parasti izmantoju zirņus - man ir speciāli atlikti šim nolūkam. Tādus zirņus vairs uzvārīt nesanāks! )))
Cep cepeškrāsnī apmēram 10-15 min. Tad slogu noņem nost un kārto pildījumu.


P1019453

Kartupeļus novārīt, bet ne līdz galam. Tā, lai ir mazliet pacieti - tad būs vieglāk griezt un cepeškrāsnī nogatavosies. Sagriezt plānās šķēlītēs. Es sadrupināju vēl biezpienu pa virsu un pārlēju ar sakultu olas-krējuma masu (sakult olas ar krējumu un  muskatriekstu).
Biezpiena pildījumam es izmantoju tikai biezpienu un olas, pārkaisot ar zaļo sāli. Zaļo sāli es taisīju pati - samalu blenderī kaltētas dilles un jūras sāli un tagad visur izmantoju!
Cep sakarsētā cepeškrāsnī apmēram 30 min. 

P1019501

Šo mīklas recepti es redzēju blogā pie Uwes

P1019541

Nav komentāru: