Tik dažāds sviests

Vispār esmu pārsteigta par to, cik daudz nievājošu izteikumu pedējā dienā esmu dzirdējusi par Helovīnu izcelsmi un to, ka tie nav mūsu latviešu īstenie svētki!
Man liekas, ka receptes tieši tāpat kā kino un mūziku nevajadzētu politizēt un nacionālās saknes vajadzētu pētīt vairāk izzināšanas pēc. Kāpēc gan nepārņemt kaut-ko labu?!Pasaule taču ir tik dažāda un tieši tāpēc ari interesanta!

Es nepētīšu šo recepšu izcelsmi, bet vienkārši pastāstīšu par to - sviests ar dažādām piedevām.

P1011306


Es izmantoju Smiltenes piena sviestu

Šī ir ļoti tradicionāla recepte - ar zaļumiem

Sviestu "istabas temperatūrā" saspaidīt ar dakšu. Smalki sakapāt zaļumus, kuri garšo un ķiplokus. Visu piejaukt klāt sviestam un pievienot pēc garšas sāli.

P1011304


Otrs variants - ar kariju un sinepēm.

P1011319


Sviestu "istabas temperatūrā" saspaidīt ar dakšu un pievienot kariju un krievu sinepes (pa 1 tējk uz 100g sviesta). Visu kopā sajaukt un pēc garšas pievienot sāli.


Un vēl viens variants - ar olīvām.

Sviestu tieši tāpat kā iepriekš saspaidīt ar dakšu, pievienot smalki sakapātas olīvas bez kauliņiem, ķiplokus un sāli. Olīvas man šajā receptē ir kalamatas šķirnes.

P1011601


P1011581


Sviestu ietīt plēvē un sasaldēt ledusskapī, tad viegli sagriezt porcijas gabaliņos vai arī uzreiz ielikt sviesta trauciņā.

Ļoti garšīgi ir ar Hanzas maiznīcas rupjmaizi. Vai arī ar svaigu siltu tostmaizi . Šādu sviestu izmanto arī pie gaļas vai zivs ēdieniem - gan cep šajā sviestā, gan uzliek sviesta piciņu uz tikko pagatavota produkta.

Nav komentāru: