Zirņu sezona ir sākusies!

Es jau aizskāru Ziemassvētku tēmu iepriekšējā receptē un šodien gribu paturpināt. Ziemas sezonai sākoties mūsu galdos aizvien biežāk parādās pelēkie zirņi. Problēma ir tikai tajā, ka tradicionāli tie ir pelēkie zirņi ar sīpoliem un gaļu, Ziemassvētkos vēl zirņu pikas. Tas arī viss! Vismaz es nevienas tādas tradicionālas, īstenas latviešu receptes nezinu.

Tāpēc es nolēmu pārbaudīt, kā mūsu pašu pelēkie zirņi uzvedās citām tautām raksturīgās receptēs.

Šodien esmu izmēģinājusi čauderu ar pelēkiem zirņiem.

Vispār sākotnēji čauders tika vārīts tikai no zivīm un dažādām jūras veltēm, bet ar laiku par čauderu sāka saukt jebkādu biezu zupu ar miltiem un pienu.

Chowder


Čauders ar pelēkiem zirņiem, kūpinātām ribiņām un kūpināto sieru.

Oriģinālreceptē tika izmantotas melnās pupas, bet es jau teicu, ka nolēmu izmēģināt ar mūsu pašu pelēkiem zirņiem.

Pelēkos zirņus(apm. 400g) iemērkt uz nakti un nākamajā dienā izvārīt ar kūpinātām ribiņām. Buljonu nost neliet.
Vienu vidēji lielu sīpolu smalki sagriezt un apcept pannā ar 3 smalki sakapātām ķiploku daiviņām.
Pievienot zirņiem katlā, pārkaisīt ar sāli un pipariem, sarkaniem čili pipariem un kariju un vārīt visu kopā 20-30 min.
250-300g kūpināta siera sarīvēt un sajaukt kopā ar 3-4 ēd.k. miltu.
Katlā ar zirņiem pielikt 1 ēd.k. sviesta (man bija Rasas) un 2 gl piena (man arī bija Rasas) . Pievienot arī siera maisījumu un vārīt tik ilgi, kamēr siers ir pilnībā izkusis.

Pasniedz ar lakto mērci, kas ir sajaukts kopā ar zaļumiem un ķiplokiem.

Avots -  thepioneerwoman.com


Chowder


Man ļoti garšoja! Ļoti interesants savienojums - zirņi, piens un kūpināts siers. Domāju, ka labi derēs ari parasts siers un zirņus var arī vienkārši novārīt un izmantot zirņu novārījumu.

Nav komentāru: